Konserwacja namiotu reklamowego

Najlepszymi materiałami reklamowymi są te, które spełniają swoje zadanie przez bardzo długi czas, nierzadko nawet przez wiele lat. Może należeć do nich firmowy namiot z indywidualnym nadrukiem – warunkiem jest jednak jego prawidłowa, regularna konserwacja. Obejmuje ona zarówno systematyczne czyszczenie oraz zabezpieczanie elementów namiotu, jak i reagowanie na sytuacje, które mogłyby doprowadzić do jego uszkodzenia. Każdy posiadacz takiej konstrukcji powinien więc wiedzieć, jak prawidłowo ją pielęgnować, aby zadbać o jej żywotność, a tym samym móc korzystać ze skutecznej formy reklamy przez długi czas.

Czyszczenie namiotu reklamowego

Największym zagrożeniem dla namiotów reklamowych pozostają czynniki atmosferyczne, zwłaszcza opady – większość takich konstrukcji wykorzystuje się bowiem na zewnątrz, choćby podczas eventów plenerowych. Fundamentalne znaczenie ma zatem regularne czyszczenie poszycia namiotu ze wszelkich zabrudzeń, zacieków, kurzu czy plam. W tym celu należy postawić na miękką gąbkę lub szmatkę zwilżoną letnią wodą, z dodatkiem łagodnego detergentu – np. zwykłego płynu do naczyń. Zbyt agresywne środki czyszczące mogłyby uszkodzić materiał lub zmyć ewentualny impregnat – podobnie jak myjka ciśnieniowa, której również warto unikać.

Po umyciu namiotu reklamowego trzeba natomiast dokładnie spłukać wszelkie pozostałości detergentu, a także – co niezwykle istotne – dopilnować, by poszycie całkowicie wyschło przed złożeniem. Wilgoć w materiale umieszczonym np. w torbie transportowej mogłaby doprowadzić do pojawienia się pleśni.

Ważne też, by regularnie czyścić nie tylko poszycie, lecz także elementy konstrukcyjne, a zwłaszcza nogi namiotu. Przed złożeniem całości należy wycierać je suchą, delikatną szmatką, a w przypadku użytkowania w czasie deszczu poprzedzić ten krok przetarciem na mokro.

Bieżąca pielęgnacja poszycia i konstrukcji namiotu

Konserwacja namiotu reklamowego obejmuje nie tylko jego systematyczne czyszczenie, lecz także dbanie o niego na bieżąco, przede wszystkim w zmieniających się warunkach atmosferycznych. Trzeba pamiętać o usuwaniu wody deszczowej z dachu konstrukcji, zwłaszcza jeśli jest on płaski, natomiast zimą – o pozbywaniu się zalegającego śniegu. W przypadku, gdy zaskoczą nas nagłe opady, nie należy zapominać o ryzyku, jakie wiąże się ze składaniem mokrego poszycia, o czym wcześniej wspomnieliśmy. W miarę możliwości trzeba dać materiałowi czas na wyschnięcie przed jego schowaniem.

Warto wspomnieć też o systematycznej impregnacji poszycia firmowego namiotu reklamowego, która będzie zapewniać ochronę przed rozmaitymi czynnikami. Szczegóły wykorzystywania impregnatów omówiliśmy w jednym ze wcześniejszych artykułów, wówczas w kontekście zabezpieczania parasoli ogrodowych – zasady są jednak podobne, a oba typy konstrukcji narażone praktycznie na te same zagrożenia.

Podstawę konserwacji namiotu stanowi również samodzielna ocena stanu wszystkich jego elementów, od stelaża po materiał poszycia. Pęknięcia, przetarcia, rozdarcia, odbarwienia – powinniśmy zwrócić uwagę na wszelkie nieprawidłowości. Tylko w ten sposób można zadbać o bezpieczeństwo użytkowania namiotu reklamowego, jego żywotność, a także nienaganną estetykę.